"sometimes there is NO next time, NO second chance, NO time out.... sometimes....it's NOW or NEVER...."

Tuesday 8 March 2011

Resume??? Apa tu??

"encik Fairus boleh datang tak untuk kami interview?"
Seumur hidup aku, aku xpernah mendengar ayat tu keluar dari mulut sesapa melalui terang-terangan, sms atau perbualan telefon.  Ini kerana aku tak pernah mohon sebarang jawatan kat mana2 company mahupun kerajaan 1Malaysia nih..

Aku tak pernah ada resume!!!
Aku tak pernah minta keje!!!
Aku tak pernah di interview!!!
Aku tak pernah ada punch card!!!

Sbb semasa aku belajar dulu, aku dah amik keputusan untuk berniaga sendiri. So aku tak perlu pikirkan pasal benda ni semua.Tapi rupa-rupanya business ni senang untuk sebut, tapi nak melaksanakannya punyalah susah gilak...mencabar dan perlukan daya ketahanan emosi yg jitu!!! serius!!!

No comments:

Post a Comment