"sometimes there is NO next time, NO second chance, NO time out.... sometimes....it's NOW or NEVER...."

Tuesday 25 February 2014

Bagaimana Untuk Mendaftar Tunetalk Tone Excell (Daftar Sendiri)

Pertama sekali aku ucapkan terima kasih sebab beri sokongan pada bisness yang kita ceburi sama-sama.  Samada korang beli simcard ni kerana aku atau memang kerana nampak peluang kat sini, kita tolak tepi dulu.  Yang penting aku tak akan approach korang kalau bisness ni tak bagus.  Banyak video dan blog yang dah huraikan tentang kelebihan Tunetalk ni.  Korang rujuk la sendiri, aku hanya akan menulis mengikut kefahaman dan pandangan aku.  Bila dapat je sim card yang aku pos, sila ikut prosedur kat bawah.  Tiada jalan pintas kena buat satu-satu :

1. Tengok Video di bawah dan pahamkan.  Kalau yang mana tak paham, tak payah jadikan masalah.  Buat-buat paham je dulu.  Karang aku terangkan yang mana tak paham.


2. Baca buku yang aku pos tu sampai abis.  Yang ini sangat WAJIB!!


3. Savekan no 01115461301 didalam telefon dengan nama "Reg Tunetalk".

4. Untuk aktifkan simcard nih, korang kena SMS seperti di bawah ke no "Reg Tunetalk" yang korang save tadi.  Cara nak SMS mcm kat bawah nih.  Ingat, SMS dari no telefon biasa korang, tak payah buka sim Tunetalk tu masuk dalam phone pulak :

a.  Kalau nak kekalkan No Lama :
Maksudnya, kalau korang tetap nak guna no lama kesayangan korang, ikut arahan di bawah. SMS ini hendaklah dibuat dari line/no lama yang korang nak kekalkan:

Taip :

AD jarak Nama Penuh jarak No SN jarak No IC jarak alamat jarak poskod jarak Line Lama jarak No Line Lama jarak IDP 290626

Contoh :

AD Fairus Mohd Tabiee 80354177 820723016007 No.7,Seksyen 7,Bandar Baru Bangi 43650 Maxis 0123272920 IDP290626

dan hantar ke no "Reg Tunetalk"(01115461301)

Nota : 

*SN number adalah 8 no terakhir pada simcard mcm kat bawah ni.


*Sebelum hantar pastikan semua maklumat betul terutama SN Number, Nama dan IC
*Bagi yang nak kekalkan no lama, pastikan no lama yang korang pakai sekarang ni adalah atas nama dan ic korang sendiri. Baru boleh no lama ni dikekalkan.  Kalau bukan nama korang, register akan tetap berjaya, tetapi korang akan hanya dapat no tel baru Tunetalk dan boleh digunakan seperti biasa.

b. Kalau nak pakai no Tunetalk yang baru :

Taip :

AD jarak Nama Penuh jarak No SN jarak No IC jarak alamat jarak poskod jarak IDP 290626

AD Fairus Mohd Tabiee 80354177 820723016007 No.7,Seksyen 7,Bandar Baru Bangi 43650 Maxis 0123272920 idp290626

dan hantar ke no "Reg Tunetalk"(01115461301)

5. Lepas korang hantar, korang akan terima sms mcm kat bawah ni menandakan simcard tu dah register :


Tapi kadang-kadang SMS reply ni lambat sikit...sebab server yang reply, so korang boleh check juga status registration kat www.tunetalk.ws/status ...so korang masukkan no SN macam kat bawah. Dan status akan terpapar. Lepas dapat SMS atau STATUS seperti kat bawah ni ikut terus langkah ke 6.



6. Barulah patahkan simcard dan masukkan dalam phone. Mana-mana phone pun takpe dan buat satu SMS ke mana-mana no..WAJIB hantar sms utk aktifkan sim tune talk.

7. Bagi yang nak kekalkan no lama, korang akan dapat no baru tunetalk dulu. Dalam masa 48jam, barulah no tu akan bertukar. Contoh, kalau korang pakai maxis, celcom atau lain2, tiba2 line dah xde, tiba2 internet tak boleh pakai, tu maksudnya proses kekalkan no lama dah berjaya.  korang boleh terus tukar simcard baru tunetalk..simcard lama dah boleh buang. Tapi jangan lupa jalankan langkah 6 dulu.

8. Bagi yang memang nak pakai no tunetalk, korang boleh terus pakai simcard baru tu..xde masalah..

9. Lepas simcard dah aktif sepenuhnya (lepas buat 1 SMS kemana-mana no), korang boleh buka www.toneexcel.com dan updatekan maklumat terutama no acc bank sebab duit akan masuk secara automatik pada setiap bulan. Yang lain2 tu korang study sendiri dalam web tu. Cara nak masuk :

Klik button Log In

Username : No IC korang
Password : 1234

pastu tukar la pasword sendiri..

10. Dalam perkara 5 kat atas tu, korang akan dapat SMS atau check status di www.tunetalk.ws/status ..korang akan dapat Member Number.  Member Number tu ialah IDP yang kita mula2 sms untuk register tu..ingat no tu sebab lepas ni bila korang jual simcard ni pada orang lain, masukkan no IDP korang sendiri...jangan masukkan no IDP aku, kang aku yang dapat bonusnya..

Setakat tu je lah nak register..senang sangat..untuk rujukan dan kefahaman lebih lanjut..korang boleh dapatkan maklumat kat sini :

www.tunetalk.com - untuk maklumat umum
www.toneexcel.com - untuk maklumat program simcard yg boleh buat duit, promosi2 dan lain2
www.tunetalk.biz - strategi pemasaran dan ilmu berguna

Tips :
a. Jangan buat stail MLM..kumpul ramai2, cerita ramai2..belanja makan, belanje minum..buang masa, buang duit...
b. Jangan guna istilah "cari orang"..tapi cari pembeli simcard tunetalk...
c. Jangan terus cerita pasal income level2 tu..sebab ramai fobia bila tengok lukis bulat2 tu..aku pun fobia..kenalkan dulu kelebihan Insurans dan point yang dikumpul setiap kali topup. Kelebihan2 ni langsung tak pernah diberi oleh Telco2 yang lain walau dah berbelas tahun menggunakan perkhidmatan diorang..
d. Jangan sibuk2 nak tolong downline, nak pacak2kan kat bawah, nak carikan orang dan janji2 kosong yang lain..nak buat, sila buat..xnak buat pun takpe..
e. Jangan registerkan untuk orang..biar kawan2 kita sendiri yang aktifkan simcard masing2 dengan kaedah sms tu tadi..ajar diorang satu-satu langkah yang betul..
f. Jangan bantu downline untuk ceritakan kelebihan tunetalk pada bakal pembeli..biar dia cerita sendiri..nanti kita penat ke hulur ke hilir...
g. Jual simcard tunetalk sebanyak mungkin dan registerkan direct dibawah IDP sendiri
h. Biasakan jual simcard bersama buku..samaada dia nak baca atau tidak soal no dua..duplikasi tu akan berlaku automatik..

Ok geng selamat berjaya..





No comments:

Post a Comment