"sometimes there is NO next time, NO second chance, NO time out.... sometimes....it's NOW or NEVER...."

Wednesday 9 March 2011

Aku dan Motorsikal

Dari kecit, minat aku terhadap sukan permotoran memang membara. Rata-rata dari pelumba2 motosikal aku kenal, tapi sayang bagi mereka tak kenal aku..Hobi aku kecit2 dulu mengumpul poster motor2 besar, poster ni pulak aku amik kat majalah roda2 yang dijual di kedai.  Bagaimana caranya, hanya pergi kekedai tersebut dan dalam senyap2 mengoyak poster yg kebiasaannya ditengah2 majalah dan lari sekuat hati..kalu wa xlari pun xpe sbb Pak Jang Majid yang jual majalah tu bukan perasan pun wa buat keje tu..


Maka penuhla bilik gua dengan poster2 motosikal. fuhh...indah mimpi gua..satu hari gua balik dari sekolah, dalam keletihan dan kelaparan, wa masuk bilik wa..masa ni tingkatan 3. masuk2 je, wa rasa lain mcm..apesal lain je bilik gua, mencari lighter untuk mencucuh sebatang kretek dan baru aku perasan mana poster2 motor gua??? Rupa2nya mak gua sudah koyak semua poster2..sbb bilik ini akan dihias untuk dijadikan bilik pengantin akak gua..sungguh tidak adil dunia nih, orang lain yang nak "menunggang", poster aku lak kena koyak..

Dengan hati yg panas membara, wa pun ingin mengamuk ke sekelian kg. tetiba nampak papa gua tgh makan kat dapur, belum sempat cakap ape2, dia ckp kat gua " If u wanna to have superbike, u must study hard and work smart"...fuhh cakap mat saleh bapak gua..gua pun melayan kebengangan gua dan blah..nasib baik bapak gua tak bau rokok,kalu tak kena pelempang lagi..

Motosikal Pertama : Honda C80 Mata Bulat

Vrommmm wa bole willie tau pakai motor ni...
Ini moto manyak laju wooo nak berbandingkan wa naik basikal..kelajuan mencecah 85.3km/j..itu kalu standard, kalu dah di upgrade ia boleh menjejah kelajuan 110km/j.  Sambil bawak laju bole henjut2 dia lagi kasi laju..ni hadiah bapak gua time gua tingkatan satu.


Motosikal Kedua : Suzuki best 110cc

Motor aku selepas di renovate..kuikui
Oleh kerana wa tidak bersyukur atas pemberian bapak wa tadi, wa telah men "demand"  motor baru.  Kerana motor honda yang wa pakai sekarang ini kelihatan tidak seksi dan anggun lagi.  Setelah wa pujuk bapak wa, akhirnya bapak wa akur dgn sifat degil gua...hahahah wa berjaya!!! suka, riang, gembira, dan sedikit2 ada rasa riak..esokkan harinya, ayah wa cakap, 

" nah kunci motor, motor ko abah dah siapkan kat luar tu "

bila wa keluar umah, aiii tak nampak pun motor baru...bila wa tgk betul2, ada sebuah motorsikal berjenama suzuki yang siap bercermin pandang belakang dan kelihatan bersih sekali..tapi aku selalu tgk motor ni...

Rupa-rupanya, bapak wa bukan belikan motor baru kat wa,tapi dia bagi motor dia kat wa...itu motor dia!!!!!! wa ingat dapat la pakai motor baru... so wa terima lah pemberian bapak aku pada wa...lepas makan tengahari, bapak wa ajak g kedai motor...perghhh rupa-rupanya bapak wa nak kenakan wa...dia belikan jugak motor baru..hahahhaha...dalam hati ketawa tak terhingga...

Rupa-rupanya sekali lagi, mmg betul bapak wa nak kenakan wa, motor baru yg dia beli tu mmg utk dia...wa cuma dapat pakai motor dia yg lama...lagi satu, kenapalah bapak gua beli motor yg sama..cuma beza moto dia warna hitam, motor wa warna biru...isshhh ingatkan beli RG sport ke? yamaha ss baru ke?? boleh tukar pakai takpun test meter.... isshhh xlogik tul bapak wa...

*cerita pasal motor ni, 3 kali ada "rupa-rupanya".


Motosikal Ketiga : Honda EX5

Bila pakai EX5 mesti ada sport rim dengan tong..makkk aiii seksi siot mcm Gold Wing

Masa wa lepas sekolah, wa dikelilingi oleh mat rempit..pada masa tu kebanyakan mat rempit menggunakan RXZ...perghhhh..bila wa tgk pakcik wa pakai RXZ,wa rasa dialah lelaki paling engsem dalam kampung tu..tapi bagi kawan2 sebaya wa, kebanyakan gunakan Honda Ex5..fuhhh cun gak, lebih cool dan bole cilok sesuka hati...apa lagi wa racun la bapak wa untuk memiliki Honda EX5..bapak wa akur lagi..sian bapak wa..dapatlah wa sebuah Honda EX5 second hand, low millage, acc. free, tiptop condition, view for appreciate.. Bermula dari itu, termatrilah wa seorang pelumba jalanan berkategori 100cc kebawah..peeewittttt..sudah pandai bawak awek...fuuhhhh syuutttttt...mak wa tak tahu...DIAM!!!

Motosikal Keempat : Yamaha 125z (pilihan pelumba jalanan)
Terbaik bro motor nih, sampai sekarang wa rindu..
Jodoh wa dengan EX5 tidak kekal lama..motor wa selalu sgt meragam..sampai satu masa jammmm!!! valve putus dua..minyak tak cukup katanya, carburetor tak ngam katanya...padahal aku isi minyak hari2...masa tu mana tau teknikal..

Kebetulan results spm wa keluar, perghh wa meletop siotttt...tiba2 wa teringat pesan bapak wa.."kalu kamu perform, ko nak beli motor ape pun aku belikan"- riak sungguh kata2 bapak wa...berbekalkan harapan yang menggunung, wa terus balik umah dan tunjukkan slip peksa gua..heheheh..

"abah ingat apa janji abah?"
"ingattttttttt" suara geram bapak aku menjawab

dan bapak aku amik keputusan belilah ape yg dia dah janji kat aku kalu aku masuk universiti..UITM perak, aku register dan bergelar mahasiswa..2 minggu je wa belajar, motor wa dah keluar..dan akhirnya aku memiliki sebuah Yamaha 125Z...laju woooooo ini motor, 190km/j setelah menukar paip BM power...preeeeettttttttt.....awek makin ramai..huahuahua...

Malang tidak berbau...tapi bukan malang aku, malang member aku..zam namanya, dia pinjam motor kesayangan aku dan eksiden di Peserai Batu Pahat..tapi zam bikin balik semua..so wa pun cool...

Cool gua tak berkekalan, setelah motor siap..itu motor sudah macam ketam la..senget ke kanan..bahaya untuk wa ride jauh2 dari Johor ke Perak..mmm abis je Diploma wa terus jual motor tu...maka sedih la hati bulan beberapa bulan dek kerana kehilangan bini wa...

Motosikal Kelima : Scooter Suzuki VR125


JHF 9845 seksiii woooo......



Pakai scooter ni kena ala-ala Hip Hop..yooo  wa wa wa nak citer yo..masa ni wa degree yo.. kat shah alam yooo...so ni  la scoot wa..comel sgt..JHF 9845...sepanjang wa degree wa pakai la motor ni...nama dia Hidalgo..beliau sgt engsem..

Motosikal Keenam : Suzuki GSXR 1000 cc

Real siotttt bukan edit beb

Ready for speed!!
Dalam Helmet tu mamat engsem
Now wa sudah mencapai ape yg wa hajati sebelum ini..akhirnya mimpi wa menjadi kenyataan untuk memiliki sebuah motosikal berkuasa besar, lahirlah sebuah kekasih hati wa yang diberi nama Black.Hidalgo...dia ni garang, bontot seksi, tonggek, muka garang ala2 Syarifah Aini, seksi ala2 Rozita Che Wan, Laju mcm Syarifah Syahira tapi berat je Syani...

Jom bro!!!
Kenderaan Angkasa Gaban
The Red Studio di pipi beliau
Beliau dan habitatnya
Motor wa ada name tag "black.hidalgo"
Sini pun ada name tag
Macam Industan, tapi kat india mana ada superbike
Add caption
betul tak wa cakap dia garang?? tgk muka dia, macam ada saka 7 tingkat
Bukti wa potong partner wa!!! hahhahahah riak2


wa menyusuli kehidupan seorg bikers. bukan lagi mat rempit..tapi sifat rempit wa masih ada, pantang org potong sikit...pasti nak fight balik..sifat yang tak baik..laju????? mmg laju sgt, wa hanya berani sehingga 306km/j je...boleh pulas lagi, tapi hati dah kecik..


Omar pun bercita2 untuk memiliki sebuah kenderaan angkasa ini
Fuhhh stokin wa tak pakai
Lagi2 wa, lagi2 beliau, lantak la dah blog wa..kan3?
kekantolan ketidak pakaian ke stokinan

No comments:

Post a Comment