"sometimes there is NO next time, NO second chance, NO time out.... sometimes....it's NOW or NEVER...."

Tuesday, 8 March 2011

Failure 1 - Section 2 Shah Alam

Pertama kali dalam hidup gua menemui jalan kegagalan atas kebodohan dan ketidakbijakkan gua sendiri..bila pagi2 gua bangun tidur, gua tgk member gua tgh siap2 nak pegi keje..dgn berneck tie bagai..hensem lebih hensem dari latip ibrahim masa muda..cuma org tak tau dia xmandi masa gi keje..gua sudah mula down..mementang lah dia ada keta Tiara, yang sorang tu ada Honda Jazz,walaupun awek dia punya..tapi gua tetap jeles..Gua mula pikir nak ada opis sendiri..gua pun mula riki2 tempat..gua nampak kat section 2 mcam ok..gua jumpe lah lecturer gua, kebetulan dia sewa tingkat atas..so gua nak mintak potion skit..dia setuju ngan sewa lebih kurang RM300.00.Gua hepi..haha gua dah ada opis..kununnya...Gua pun excited gilak..lebih gila dari org gila yg merayau kat S2 masa tu..gua pun beli cat..malam bertemankan awek gua yg cun,gua pun mengecat sehinggalah pukul 4 pagi..esok member gua offer kapet opis dia..dah buruk pun..malam tu jugak gua angkat dgn Hidalgo gua (Hidalgo-nama scooter gua). Bayangkanlah bawak kapet yang berhabuk2, besar gila, gua lipat2 depan motor gua..fuhhh...bila mamat lalu dari belakang siap ngurat awek gua..ciss..tapi gua ckp kat awek gua..sabar satu hari kita akan jadi org senang..heheheh ayat beb..takut awek lari..gua pasang kapet..Lusa gua pasang ekon secondhand..so opis gua dah ada ekon...suka gua..

So bila org tanya, dengan nada sumbung dan hidung kembang gua ckp opis gua kat Seksyen 2..hehehhe..Tapi kegembiraan nih hanya berkekalan seminggu jek..lecturer gua cakap dia nak kuar..xtahan nak bayar..kadang2 lecturer lebih bodoh dari org bodoh..kenapa dia bodoh?? sebab dia bagitau kat gua selepas dah selesai gua kemas barang2 gua..malam tu gua hangin..angkat barang..pertama kali gua tgk awek gua hangin jugak..ada ke patut dia amik tukul besi diketuknya dinding playwood tu sampai peccah..ganas awek gua..jgn kepala gua lak pecah dah la....gua mula malu kat kawan2..semua org gelakkan gua..walaupun org lain gelak pasal tgk senario ke..gua rase cam nak tempeleng jek muka dia..sebab gua rase mcm dia gelakkan gua..start dari hari tu..gua agak moody seminggu..xbole tgk org gelak..pasti gua nak tempeleng..

Kebodohan gua adalah seperti di bawah :

1. Sewa tanpa perjanjian
2. Over excited
3. Xde analisis risiko
4. Percaya pada setiap org yg bergelar lecturer
5. Sombung, angkuh, belagak dan hidung kembang...


 

* Pic diatas adalah riak muka gua apabila gua terasa sombung..gua pun nyampah tgk muka gua sendiri..hahah

No comments:

Post a comment