"sometimes there is NO next time, NO second chance, NO time out.... sometimes....it's NOW or NEVER...."

Tuesday 8 March 2011

Failure 2 - SACC Mall

Selepas gua dah boring dgn dunia supply2 barang nih..gua cari konsep bisness yang retail..yang bole dapat duit hari2..Now gua duduk kat Balakong..jauh dari Shah Alam..Gua nak bina hidup gua yang baru..gua nak start balik..hidup gua bbetul susah time tu..Gua bangun lambat hari2 sbb kalu bangun awal gua kena kuar..bila kuar gua kena makan,kena isi minyak kete,kena bayar tol..nilah hidup kat KL..baru selangkah duit dah habis sewallet..Gua pun tetap teruskan kerja2 supply..kali nih kat area2 putrajaya..job memang byk..tapi dalam byk2 tu xde pun yang sangkut..tapi wa tetap sabar..satu hari dgn azam yag membara gua parking kereta kat MECD putrajaya..gua jalan kaki ke opis2 kerajaan..satu hari 14 opis gua naik..hantar proposal..hantar CV..dalam byk2 hanya satu je yg sangkut..bila ada job..gua xde modal..adussshh pening..

Aduss tekanan perasaan...Gua jalan2 Alamanda..gua nampak kedai2 kiosk..gua cuba riki, makk aaiii kiosk yang kecik ni sewa dia RM3k..perrgghhh..mana nak "cekau" duit..tapi bila gua pk balik..camner diorg boleh survive..so gua mcm biasa riki2..rupa2 rupanya sale sehari purata lebih dari RM500.00 patutlah brother jual robot ni releks je...gua pun mula tanya2 kat Management..mmg gua ada rezeki kat sini..gua dapat jugak sewa kat sini..tapi tempat ceruk sikit..sewa murah sikit RM2k jek...


Kiosk gua yang sewanya RM2k


Bila dah dpt gua baru terpikir,gua nak jual ape ekk?? Gua pun jalan2 KL..cari barang..meniaga mcm gua kena rajin bertanya..dapatlah barang yg cun..gua jual Onyx..tau onyx tu menda?? perhisan yg dibuat daripada batu..product dari pakistan...Gua pun amik keputusan nak jual menda ni..tapi duit xde..lastly abg gua inject RM30k..abng gua mmg bagus..sgt bangussss..pada masa yang sama gua dapat offer bukak kiosk kat SACC Mall Shah Alam..Gua tanpa PK panjang gua amik je..biasalah tamak..rupa2nye product gua xboleh blah..so gua terpaksa lepaskan kiosk gua kat Sacc pada member gua...Failed gua kat SACC..nasib baik gua tak terlepas lagi kat Alamanda..gua cuba survive kat Alamanda..Alhamdulillah lepas gua touch-up balik barang2 gua..tambah brg lain..bole jugak jalan..gua terpaksa jaga sendiri kiosk gua dari pukul 10pagi-10mlm..setiap hari termasuk sabtu ahad..keje mcm org gila..Gua kumpul duit, gua nak kembangkan bisness gua dan masa nak raya gua dapat satu offer..bukak promosi kat PKNS Bangi..dengan duit yg gua kumpul..gua gunakan utk projek tu

No comments:

Post a Comment