"sometimes there is NO next time, NO second chance, NO time out.... sometimes....it's NOW or NEVER...."

Tuesday 8 March 2011

Aku dan Business

Aku teringat 6 - 7 tahun dulu..Pengalaman yang aku tak akan lupakan seumur hidup aku..aku mmg minat sgt nak berbisnes, pada aku bisness ni la cara yang dapat mengubah hidup aku yang sentiasa susah tapi nak belagak macam org kaye...hhehe, berbekalkan modal yang aku dapat daripada PTPTN, projek pertama aku buat masa ada event kat UiTM dulu..order baju 500 helai. Modal RM15,tapi lecturer gua bayar RM20. Fuhhh..koyo kejap aku..dalam masa 2 minggu aku ada RM2500.00. Bila aku compare balik dgn senior2 aku yang dah keje, gaji dia pun xsampai RM2k. So dari situ aku dah nampak potensi bisness nih..Masa akustudent jugak gua buat satu MLM bisness, meletup jugak tapi mungkin bisness yg mcm nih ada yg tidak kena..so pendapatan yg gua dapat mcm xberkat je..dapat sikit xcukup, dapat byk makin xcukup..tapi satu je la, bila buat MLM ni, kat situ lah aku belajar byk benda..network, relation, PR dan lain2..So bila aku abis je study kat UiTM, aku terus pilih jalan nih..tapi rintangan makin byk..mak bapak aku bising, sebab dia selalu compare dgn anak kawan2 dia yg dah keje..nampak senang, ada kete kelisa, pakai tie, pakai baju masuk dalam, pakai stokin pegi keje,bila tgk anak dia, bangun lambat,rambut panjang, pakai motor berkuasa rendah, pakai t-shirt koler kembang, pakai stokin tapi jari kat luar..fuhh kesian gua..tp xpe, aku mmg xkisah org nak ckp ape..janji waktu tu aku ada duit skit isi minyak, belanje awek, tgk wayang sudah..bukan status yg aku cari..i not find a job but i create a job!!!

Bawah ni pic aku masa student-student dulu...muke suci je kan???

Sucinya Muka Dia...ahaksss

Puan Muna Lecturer Kesayangan Aku
  
Kawan-kawan Ijazah Perancangan Bandar dan Wilayah

No comments:

Post a Comment