"sometimes there is NO next time, NO second chance, NO time out.... sometimes....it's NOW or NEVER...."

Saturday 31 May 2014

Teluk Intan Memilih

Tahniah pada BN memenangi kerusi di Teluk Intan. Pengundi di Teluk Intan bijak memilih.

1. Bagi masyarakat melayu yg menyokong hudud, tiada bezanya mengundi Mah atau Dyana. Kedua2 tidak menyokong Hudud. So tiada sentimen anutan agama yang membantu.

2. Jika DAP menang, ianya tidak mengubah apa2. Jika Mah menang, PM dah janjikan jawatan menteri. Pasti masyarakat Teluk Intan ingin melihat pemimpin mereka menjadi Menteri.

3. Lihat cara orang cina berpolitik. Adakah faktor kaum mendahului parti?

4. Mah memang jauh lebih berkredibiliti dan berpengalaman berbanding anak muda Dyana. Tetapi Dyana masih dapat memberi saingan sengit.

5. Masyarakat india macam biasa, mereka sukar dijangka. Kali ini mereka bersama BN.

6. Khemah BN yang kosong dibandingkan dengan ceramah DAP puluhan ribu bukan petanda kemenangan pada sesiapa. Pengundi boleh memilih berdasarkan penilaian dan keyakinan mereka di peringkat akhir.

7. Pakatan Rakyat terperangkap dengan isu hudud yang menjadi isu yang tidak pernah dianggap selesai.

8. Keyakinan masyarakat kepada BN sebagai pemerintah ada peningkatan yang menggalakkan.

9. Pendekatan politik dan kempen kedua2 pihak masih sama. Fitnah memfitnah masih subur.

10. PRK ini tidak menarik minat pengundi yang tinggal di luar untuk balik ke kampung. Dengan bebanan ekonomi harini, pulang ke kampung hanya utk mengundi bukan pilihan yg memaksa.

Tahniah kepada masyarakat di Teluk Intan kerana bakal mendapat pemimpin baharu yang juga bakal menjadi menteri nanti. Pada Dyana, masih perlu belajar bagaimana mahu berkomunikasi dengan lebih meyakinkan, meningkatkan keyakinan dan kredibiliti. Politik adalah proses membina persepsi.

No comments:

Post a Comment